پنج راه کسب درامد از زبان عربی

کتابخانه بند کفش (ShoeLace) و مزایای آن
امیرحسین باقری قلعه باباخانی
  • گروه آموزشی نبراس
  • ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
  • مقاله ها

پنج راه کسب درآمد از زبان عربی 
 

مقدمه 
بعد از خوندن این متن، شما انگیزه زیادی برای یادگرفتن زبان عربی پیدا خواهید کرد. چرا؟ وقتی با یادگرفتن یک زبان 5 راه مختلف برای کسب درآمد جلوی پای شما باز بشه، باز هم باید دنبال بهانه باشین؟ همین الان خیلی ها از شما جلوتر هستن و به واسطه یادگیری مکالمه عربی تونستن به درآمدهای بالایی برسن. اینکه دقیقا باید چه کاری انجام بدین و از کجا باید شروع کنین رو در ادامه توضیح میدیم اما نکته ای که باید بهش توجه ویژه داشته باشین اینه که شما برای رسیدن به درآمدهای زیاد از زبان عربی باید تسلط بالایی روی مکالمه عربی و بیان تون داشته باشین. علاوه بر اینها قدرت شما در ارتباط گیری و ارتباط سازی عامل تعیین کننده ای برای موفقیت در این مسیر به حساب میاد. 

 

 توریسم درمانی 
اولین و شاید معروفترین راه برای کسب درآمد از زبان عربی توریسم درمانی هست که شاخه ای از گردشگری سلامت به حساب میاد. به این معنا که مردم یک کشور برای بهره مندی از خدمات پزشکی و بهداشتی بهتر و ارزان تر به کشور دیگه ای سفر میکنن. البته گاهی اوقات دلیل این سفرها میتونه نبود امکانات پزشکی در یک حوزه خاص در اون کشور باشه. از جایی که معمولا افراد عرب زبان زیادی برای دریافت خدمات پزشکی به شهرهای مختلف کشور ما سفر میکنن، این فرصت برای ایرانی ها فراهم شده که با تسلط روی زبان عربی و ایجاد یک شبکه ارتباطی با افراد عرب زبان بتونن از این راه درآمدهای عالی رو کسب کنند. 


تور لیدری
برای کسانی که به یک زبان خارجی تسلط دارن و در کشوری زندگی میکنن که از جاذبه های گردشگری و توریستی زیادی برخورداره، موقعیتی طلایی برای کسب درآمد به وجود میاد. تورلیدری یا اصطلاحا راهنمای تور به فردی گفته میشه که مدیریت سفر رو به عهده داره. ارتباط سازی، علاقه مند بودن به سفر و گردشگری، قدرت مدیریت و داشتن اطلاعات کافی درباره فرهنگ و جغرافیای شهر و محل مورد نظر، در کنار تسلط به زبان خارجی از ویژگی های یک تورلیدر حرفه ای به حساب میاد. البته با توجه به اینکه در حال حاضر بیشتر توریست های ایران از کشورهای عربی هستن، افرادی که به زبان عربی تسلط دارن، بازار داغ تری برای کسب درآمد پیش روی خودشون می بینن

 

 تجارت 
پولسازترین راه کسب درآمد از زبان عربی تجارت با کشورهای عربی است. اگه صاحب کسب و کار هستین، محصول یا خدمات دارین و به زبان عربی هم مسلط هستین، مسیری پیش روی شما قرار داره که میتونین به واسطه اون درآمدهای عالی داشته باشین. طبق آمار، میزان تجارت ایران با کشورهای همسایه در سال 1400 ببیشتر از 51 میلیارد دلار بوده که از این مقدار، تجارت با عراق،امارات و عمان بیشترین سهم رو داشتن! جایی برای تردید هست؟ باز هم باید به این نکته اشاره کنیم که توانایی شما در ارتباط گیری و ایجاد یک شبکه ارتباطی میتونه میزان درآمد شما و سهمتون از عددی که گفتیم رو به شدت تحت تاثیر خودش قرار بده. 

 

 تدریس و ترجمه 
استخدام مترجم عربی، ترجمه عربی به فارسی، این ها تیترهای پرتکرار آگهی های استخدامی هستن که فرصت های شغلی رو برای افرادی که به مکالمه و قواعد زبان عربی تسلط دارن فراهم کردن. علاوه بر مترجمی، تدریس زبان عربی هم برای بعضی افراد جذابیت و درآمد بالایی داره این نکته ی مهم رو هم بگیم که اگه قصد دارین به مترجمی یا تدریس زبان عربی بپردازین، باید مهارت و تسلط بالایی روی زبان عربی داشته باشین چون برداشتن یک قدم اشتباه ممکنه به اعتبار شما آسیب زیادی وارد کنه و مسیر شغلیتون رو تحت تاثیر قرار بده. میتونین برای برندسازی و شناساندن خودتون به جامعه هدف، به تولیدمحتوا در شبکه های اجتماعی به چشم یک فرصت عالی نگاه کنید. 


نتیجه 
تو دنیای امروز که رقابت در هر رشته و کاری شدیدا بالا رفته، یادگیری یک مهارت مثل زبان عربی میتونه برای شما مزیت فوق العاده ای باشه. و فرصت های شغلی و کسب درآمد عالی رو نصیبتون کنه. استفاده پولساز از زبان عربی یکی از بهترین دلایلی هست که افراد به خاطر اون، برای یادگیری این زبان وقت میزارن و سعی میکنن میزان تسلطشون رو بالاتر ببرن. از اونجایی که هر سرمایه گذاری مطمعنی میتونه سود خیلی خوبی رو نصیب سرمایه گذار بکنه، به نظرتون منطقی نیست که یک بار هزینه زمانی و مالی برای یادگیری زبان عربی بپردازین و با ورود به راه هایی که در این نوشتار بررسی کردیم، سود چندبرابری رو بدست بیارین؟ اگه نمیدونین برای یادگیری زبان عربی دقیقا از کجا باید شروع کنین، روی کمک و راهنمایی نبراس حساب باز کنین. شما کدوم راه رو برای کسب درآمد از زبان عربی انتخاب می کنین؟ 

 


نظرات خود را با ما در میان بگذارید



نظر شما










نظرات شما

hassan ارسال شده در :1401/03/04_04:30:05pm
عربی خیلی کاربردیه، خوبه یادبگیریم



contact-us-instagram contact-us-whatsapp contact-us-youtube contact-us-telegram