بهترین روش یادگیری زبان عربی

کتابخانه بند کفش (ShoeLace) و مزایای آن
امیرحسین باقری قلعه باباخانی
  • علیرضا علیزاده
  • ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
  • مقاله ها

یک لحظه تصور کنین که بدون فکر کردن و هیچ زحمتی به زبان عربی صحبت می کنین. کلمات به آسونی و به سرعت، به واسطه زبان شما ادا میشن و همچنین در آن واحد، مفهوم صحبت های افراد عرب زبان رو هم درک می کنین. برای اینکار شما باید شیوه یادگیری زبان عربی رو تغییر بدین. اولین قدم اینه که لغات رو حفظ نکنین، عربی رو بر اساس لغات یاد نمی گیرن، بلکه باید اصطلاحات و عباراتی رو یاد بگیرین که ترکیبی از یک گروه لغت باشه. معمولا یادگیری مکالمه زبان دوم با اصلاحات و عبارات، ۴ تا ۵ برابر سریعتر از یادگیری زبان بر اساس تک لغت ها است. در این ادامه این مطلب روش هایی رو بیان می کنیم که با رعایت کردن اونها، مسیر یادگیری زبان عربی رو برای خودتون هموار تر میکنین. 

۱) همیشه دنبال یادگیری اصطلاحات باشین، نه تک لغات! 
سعی کنین لغات رو به شکل جداگانه و منفرد یاد نگیرین! وقتی یک لغت جدید می بینین، اصطلاح و عبارتی که این لغت جدید در اون به کار برده شده رو یادداشت کنین و وقتی میخواین مرور کنین، فقط همون عبارت و اصطلاح رو مرور کنین. با این شیوه یادگیری شما خیلی راحت تر اتفاق می افته.

۲) قواعد رو فراموش کنین
خودتون رو اسیر قواعد نکنین. قواعد عربی به شما آموزش میده که به زبان عربی فکر کنین. در صورتی که هدف شما اینه که به شکل خودکار به زبان عربی مکالمه کنین، بدون فکر کردن! اینطوری شما مثل یک فرد نیتیو عرب زبان، صحبت می کنین. 

۳) اول گوش کنین
شما باید سعی کنین که هر روز ۵ دقیقه به زبان عربی گوش بدین! خیلی ساده است، کلید موفقیت شما در زبان عربی همین گوش دادن های کوچک ۵ دقیقه به حساب میاد. البته به شرطی که این کار رو مداوم انجام بدین. اگه در ابتدای راه یادگیری زبان عربی هستین، به جای خوندن متون عربی دنبال گوش دادن به اونها باشین و قدرت شنیدار خودتون رو افزایش بدین. برای اینکه مکالمه درستی با یک فرد عرب زبان داشته باشین، در مرحله اول شما باید متوجه بشین که اون فرد دقیقا چه کلماتی رو بیان میکنه. پس به جای خوندن، روی شنیدن تمرکز کنین. 

۴) یادگیری آرام و عمیق
راز یادگیری راحت مکالمه عربی، یادگیری دقیق عبارت ها و کلمات است. اینکه ما توضیح کلمات رو بدونیم و یا فقط برای آزمون اونها رو حفظ کنیم کافی نیست. کلمات و معنی دقیق اونها باید ملکه ذهن ما بشن. برای مکالمه عربی باید بارها و بارها یک درس، عبارت ها و لغات اون رو یاد بگیرین و تمرین مداوم داشته باشین. 

۵) برای بهبود مکالمه عربی باید دنبال منابع عربی هم باشین. 
اگه قصد دارین عربی واقعی، یعنی همون زبانی که در کشورهای عربی صحبت میشه رو یاد بگیرین باید از منابعی اصلی و بومی استفاده کنین. فیلم ها و سریال های عربی منبع خوبی برای یادگیری بعضی اصطلاحات و لغات روزمره هستن، علاوه بر این شما با دیدن فیلم و سریال های عربی و دقت روی نحوه بیان کلمات، میتونین گفتار خودتون رو هم به عرب زبان ها نزدیک کنین و بومی به نظر برسین. 

۶) گوش بده، جواب بده
هر چقدر هم قدرت شنیداری تون رو تقویت کنین یا فیلم و سریال های متعدد تماشا کنین، تا زمانی که زبان خودتون رو به کار نگیرین، رسیدن به مکالمه عربی براتون سخت میشه. اگه هزار راه هم برای یادگیری زبان عربی معرفی کنیم، قطعا مکمل تمام اون راه ها، صحبت کردن و تمرین برای تقویت قدرت گفتاری شما است. بهترین راه برای تسلط به مکالمه عربی، مکالمه کردنه! اینکه شما از لغات، اصطلاحات و عبارت هایی که یاد گرفتین، در جای خودش استفاده کنین، بسیار تعیین کننده است. این ساختار، دقیقا در دوره وی آی پی نبراس رعایت میشه. یعنی شما بعد از دیدن آموزش ها با استاد عرب زبان مکالمه خصوصی انجام میدین تا قفل زبان تون بشکنه و راحت تر مکالمه کنین. اگه درباره این دوره نیاز به اطلاعات بیشتری دارین، همین الان از طریق دایرکت صفحه اینستاگرام نبراس با ما در ارتباط باشین.


نظرات خود را با ما در میان بگذارید



نظر شما










نظرات شما




contact-us-instagram contact-us-whatsapp contact-us-youtube contact-us-telegram