پنج راهکار فوق العاده برای تقویت مکالمه

کتابخانه بند کفش (ShoeLace) و مزایای آن
امیرحسین باقری قلعه باباخانی
  • گروه آموزشی نبراس
  • ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
  • مقاله ها

 ۵ راهکار فوق العاده برای تقویت مکالمه 
یکی از مهم ترین بخش های یادگیری هر زبانی شناخت راه های تقویت مکالمه آن زبان است. در این نوشتار قصد داریم قواعدی رو بررسی کنیم که با به کار گیری اونها میتونین خیلی راحت و ظرف یک مدت کوتاه، پیشرفت چشمگیری در مکالمه زبان عربی داشته باشین.

۱)کلمات درست و راه درست رو انتخاب کنین:

وقتی از یادگیری زبان جدید صحبت می کنیم، عملا منظورمون یادگیری لغات و کلمات جدید هست. معمولا زبان آموزها توی یادگیری لغات جدید دچار مشکل میشن، و حتی بعد از مدتی دیگه سراغ لغت نامه ها و دیکشنری ها نمیرن! اما نکته طلایی اینجاست که برای یادگیری زبان عربی نیازی نیست تمام لغات موجود در زبان عربی رو بلد باشین. مگه همین الان، تمام لغت های زبان فارسی رو یاد دارین؟حالا راهکار چیه؟ میتونین از اصل پارتو یا همون اصل ۸۰-۲۰ معروف استفاده کنین. چطوری؟ ۲۰ درصد زمان و انرژی که برای یادگیری لغات جدید صرف میکنین میتونه ۸۰ درصد درک زبانی به شما بده و مسیر مکالمه رو برای شما هموارتر کنه. 

۲)هر روز با زبان عربی تعامل داشته باشین، حتی بدون سفر!!
از بهانه هایی که معمولا زبان آموزها میارن اینه که ما توی کشورهای عربی و محیطی که در اون همه عربی صحبت میکنن نیستیم. چطوری مهارت مکالمه مون رو تقویت کنیم؟ غوطه ور شدن شما در یک محیط عربی، نکته اصلی ماجراست. حالا اگه این محیط مجازی باشه چی؟ تاثیر گذاری این محیط اگه بیشتر از محیط واقعی نباشه کمتر نیست! البته برای کسی که توی یادگیری زبان عربی پشتکار داشته باشه!

۳) نوبت یک تمرین گفتاری است
 که یک قدم به جلو بردارین! تا اینجای کار حتی اگه به وسیله شبکه های اجتماعی سعی کردین محیط و فضای زبان عربی رو به واسطه سریال ها، فیلم ها و اخبار عربی برای خودتون ایجاد کنین، وقتش رسیده که با افراد نیتیو عرب زبان شروع به مکالمه کنین! 
" برای مکالمه کردن به زبان عربی، باید مکالمه کرد!" این توصیه ما به زبان آموزها و همه افرادی هست که دنبال یادگیری زبان عربی هستن و اهداف خاصی رو برای تسلط به مکالمه دنبال میکنن.تنها کاری که باید انجام بدین اینه که از ۷ روز هفته فقط یک روز رو به ارتباط گیری با افراد عرب زبان و مکالمه با اونها اختصاص بدین تا بعد از یک مدت نتیجه فوق العاده ای بگیرین! 

۴) بزرگسالان زبان آموزان بهتری نسبت به بچه ها هستن!
با بزرگترین مشکل رو به رو بشین! نه قواعد، نه دایره لغات، نه کمبود منابع، هیچ کدوم مشکل شما نیستن! چیزی که باعث میشه شما از مسیر مکالمه دور بشین، ذهنیت غلط بعضی از زبان آموزهاست که فکر میکنن برای یادگیری زبان عربی خیلی دیره و سنی ازشون گذشته! اتفاقا برعکس! بزرگسالان توانایی بیشتری در یادگیری نسبت به بچه ها دارن و این یک امتیاز ویژه است. پس، بهانه گرفتن رو کنار بگذارین و یادگیری رو شروع کنین. 

۵) بومی تر به نظر برسین
اگه تا این مرحله تمرین کردین و پیش اومدین، یعنی نسبت به قبل پیشرفت فوق العاده ای داشتین اما چیزی که باعث میشه خیلی شبیه به عرب زبان ها مکالمه کنین مسلط بودن روی لهجه، لحن و کلمات قصاری است که در مکالمات روزانه بین مردم کشورهای عربی رد و بدل میشه. یک فرد عرب زبان میتونه به شما کمک کنه تا این مشکل رو برطرف کنین و در مکالمه حرفه ای تر به نظر برسین. خبر خوب اینکه این دغدغه شما برطرف شده.چطور؟ از اونجایی که تمام اساتید مجموعه نبراس اصالتا عرب زبان هستن، توی دوره های نبراس میتونین با اساتید عرب زبان تماس مستقیم و بی واسطه داشته باشین تا هم تلفظ دقیق کلمات رو یادبگیرین و هم چالش هایی که ممکنه در طول مکالمه براتون به وجود بیاد به واسطه این تماس ها برطرف بشه. اگه برای شرکت در دوره ها نیاز به راهنمایی دارین همین الان از طریق دایرکت صفحه نبراس با ما ارتباط باشین.


نظرات خود را با ما در میان بگذارید



نظر شما










نظرات شما




contact-us-instagram contact-us-whatsapp contact-us-youtube contact-us-telegram